2 ene 2009

Hola Jordi,

Espectacular la presentació de la teva llista! Si continues així, serà un
clàssic de Fi d'any.

Bona selecció, en general coincidim bastant, un bon any amb molt bona música
i varis pretendents al millor. Jo vaig triar els Drive-By-Truckers perquè em
sembla una banda més actual que Paul Weller, tot i que ja no són
principiants.

També molt bons els de Billy Bragg i Jakob Dylan, els cantautors folk són
eterns i sempre frescos (com varem comprovar amb l'actuació de Louris i
Olson). Encara recordo una actuació de Red Wedge que vaig veure a Londres
cap al 83-84 amb Billy Bragg i els Redskins, tots contra la Thatcher!

Totalment d'acord en que en conjunt la música americana està molt més forta
que l'anglesa, als USA sempre tenen les arrels del rock molt presents, i al
Regne Unit hi ha pocs grups joves (The Coral, The Stands...) que tinguin
influències una mica sòlides. Una llàstima, perque la música britànica
sempre havia estat una font d'innovació i qualitat (estàn bé Elbow y British
Sea Power (bon nóm!)). Sempre tenim Oasis!

A mi el que no em va acabar d'agradar és el de Kaiser Chiefs, sense ser un
mal grup penso que la premsa els va inflar molt (com als Franz Ferdinand).
El tornaré a escoltar.

Hi ha algún que no conec (Joan as Police Woman), ja et diré.

També totalment d'acord en que els Portishead són un BLUFF de la premsa
britànica amb majúscules. El Third és insoportable.

On vull discrepar és que 22 Dreams em sembla el millor de PW d'aquesta
dècada, però per a mi serà dificil que torni a fer un disc tan màgic, fresc
i vital com Wild Wood (tot i que s'aproxima, com es veu).

I un darrer record als meus admirats Tom Petty i Mike Cammbell, que han
reunit al seu grup de joventut per fer un disc fantàstic i humil. La pela no
és el més important com creu Sting!

Queden 4 hores d'any, sona Mr. Love & Justice, amb els teclats d'Ian
McLagan... Gran cançó per acabar l'any!

Dono per tancat l'exercici 2008.

Molta sort i bona música per a tots pel 2009!

Manel

No hay comentarios:

Publicar un comentario